domingo, 12 de mayo de 2013

Mor la Veu- Constantino Romero.


Muere Constantino Romero a los 65 años de edad

Posted by Redacción on may 12th, 2013 y archivado abajo Cultura. Puedes seguir cualquier respuesta a esta entrada en el RSS 2.0. Puedes dejar una respuesta o  trackback a esta "entrada
Era la voz de Clint Eastwood, la de Darrth Wader, de Roger Moore o  de Mufasa en el Rey León. Era el locutor, presentador y actor Constantino Romero que ha fallecido a los 65 años de edad.
Natural de Albacete, inició su carreras en Radio Barcelona saltando profesionalmente a la televisión en la que triunfó con programas como ‘El tiempo es oro’ o ‘La Parodia Nacional’, su voz es la que recordaremos de frases que han entrado en la historia del cine como ‘Volveré’, doblando a Arnold Schwarzenegger en Terminator, “Yo soy tu padre” de Darth Vader en El Imperio Contraataca o “Me llamo Bond, James Bond”. Su último doblaje fue en la película Golpe de Efecto y puso la voz a Clint Eastwood.
Suya fue la voz oficial de los Juegos Olímpicos de Barcelona de 1992. También se dedicó al mundo de la interpretación, participando en películas como ‘La verdad oculta’, dirigida por Carlo Benpar, ‘Dí que sí’, de Juan Calvo y ‘Héroes’, de Pau Freixas.
Fue galardonado con una Antena de Oro y dos TP de Oro, como mejor presentador. El 12 de diciembre de 2012 anunció en Twitter su despedida con dos palabras, como si fuese uno de los personajes a los que puso voz: “Ahora jubilación”.

++++++++++++++++++++++++             
Per mi, era la veu. Ja se que la veu es en Franc Sinatra, pero abans de Sinatra, "Jo" vaig coneixer al Constantí.
A casa la radio, va ser molt important sempre, fins i tot abans que la televisió. En aquells anys 60 viviam a Barcelona mol aprop de Radio Barcelona i recordo que la mare ens portava a veure i sentir, als milors locutors i programes de la época. Recordo que en va tocar un tocadiscos en un programa d'aquells " avecrem te premia", el primer tocadiscos que va entrar a casa.
El primer radio-cassete de casa, el vaig compar jo, amb la primera feina i (hores extres) als escasos 14 anys. Era per sentir i gravar un programa musical que feia ell " el Constanti Romero ", no soc capça de recordarme del titol peró abans, de tots aquets programes que el van fer famós. Era un programa musical com he dit, tot de música que aquí quasi no es sentía ( al meyns jo). Ell en va donar a coneixer, i la posibilitat de gravar a mots aríistes que ell recomanava, no cal dir-los tots, aquells principalment de "fora d'Espanya" . Era molt jove  el Constanti llavors, ja que, tinc uns 8 anys meyns que ell. Després, le he anat seguint en totes les coses que ha fet, la seva veu era preciosa i "molt personal".Sempre posava la seva veu en actes i homenatges a gent reconeguda com a aquest del Leonard Cohen que tinc la sort de tenir-ne el video.   
Que descansis en pau, MESTRE!.  


No hay comentarios:

Publicar un comentario