domingo, 4 de agosto de 2013

Una Tradició una pinya: Castellers

un d'aquest caps petits es el meu
a veure si em trobes?.




















         
En aquest blog pretenc explicar coses rel-lacionades amb la sensibilitat, la curiositat, donar a coneixer a amics i coneguts les seves habitlitats i compartirles.

Avui els meus sentits han gaudit una vegada mes, d'una de les tradicions populars que més m'esborronen : Els castells.
I parlo dels bordegassos de Vilanova, per que els tinc sota de casa ensseigant i els he pogut gaudir en aquesta festa major de Vilanova, a la plaça de la Vila, en viu i en directe amb l'emoció de veure com els aixequent i descarreguen.

No vull dir que el castellers siguin només el bordegassos de Vilanova, ja que per tot el territori catalá hi son, uns amb mes anys de tradició que d'altres, peró tots em mereixen una admiració i un no se qué al estomac, que fá que em sentír molt orgullosa de ser d'aquest país, on per pujar al cel ho fem tots junts com una pinya, els mes grans donant soport als joves que s'enfilen i acullen als mes petits per fer el cim. ( Potser que la definició no sigui la mes filosófica, peró es una cosa que es te que veure i sentir d'aprop). Es igual els colors de la camisa o la faixa, el que conta es l'esperit d'unió de les colles, encara que després, no puguin estar d'acord uns amb els altres, Allí tots son UN castell.

L'estiu te, que la majoria de pobles tinguin la seva festa Major i sigui una bona  oportunitat per donar a coneixer tradicions i festes populars, que tenen una historia, que no puc fer-ho tot en un sol blog, aqui només parlaré de castellers,

La colla dels bordegassos va començar en l'any 1972 com bordegassos de Vilanova, encara que feia mols anys abans que es venien fent ( com la fotografia en blanc i negre que es del 1901).


                 

I ara les fotografies mes maques d'aquesta festa Major 2013 a la plaça de la Vila.
Amunt bordegassos!

es emocionant compartir-ho!
                     



No hay comentarios:

Publicar un comentario